Data Driven Online Marketing Strategie; geen strategie op 'gevoel', maar onderbouwd met data

Bij Click Science draait alles wat wij doen om data. Niet alleen het verzamelen van zoveel mogelijke relevante informatie, maar ook de online marketing strategie wordt onderbouwd en bijgestuurd met data. Om die reden heet het dan ook in een mooie marketingterm: ‘Data Driven Marketing’.

Tegenwoordig is er meer dan genoeg aanbod om het Data Management goed van de grond te krijgen. Het op de juiste manier beheren van alle beschikbare data is immers de basis van een datagedreven marketingstrategie. De data moet tenslotte op een ordelijke manier worden bijgehouden en worden aangevuld. Pas dan kun je écht met data onderbouwde beslissingen nemen en de online marketingstrategie doelgericht op de customer journey afstemmen.

Jouw Online Marketing Strategie met data naar een hoger niveau tillen?

Maak een afspraak

Data Driven Decision Making

De gedachte achter een Data Driven Marketing Strategie, is Data Driven Decision Making. Je kunt nog zo achter je gevoel aangaan, maar data is noodzakelijk voor een betere besluitvorming. Niet dat het menselijke inzicht uitgesloten moet worden, maar door data en intuïtie te combineren, kom je tot de beste inzichten voor een effectieve marketingstrategie. Een Data Driven Marketing Strategie gericht op lange termijn succes!

Return on Investment en klantloyaliteit

Eén van de belangrijkste graadmeters om het succes van een marketing campagne te meten, is de Return on Investment (ROI). Dit omdat het resultaat direct in iets tastbaars is om te zetten, namelijk ‘waarde’. Hoe snel wordt de investering terugverdiend? Dit maakt snel inzichtelijk of de campagne de investering waard is of dat deze moet worden aangepast. Het voordeel van Data Driven Marketing, is dat bij een goede opzet ook de ROI direct meetbaar is.

Lange termijn succes met een Data Driven Online Marketing Strategie

Een andere zeer belangrijke meetfactor is de klantloyaliteit. Vaak krijgt dit nog onvoldoende de aandacht. Een tevreden klant is een terugkerende klant en er bestaat geen effectievere (en goedkopere) marketing dan klanten die als ambassadeur van jouw bedrijf fungeren. Het product of de dienst verkoopt als het ware zichzelf. Echter, die ‘luxe’ moet je natuurlijk verdienen door de verwachting van je klanten altijd te overtreffen. Een klanttevredenheidsonderzoek kan al veel handvaten geven om de klantloyaliteit naar een hoger niveau te brengen. Een marketing campagne gericht op het verhogen van de klantloyaliteit, kan dus eveneens onderdeel uitmaken van een Data Driven Marketing Strategie.

Een betere ROI en meer klantloyaliteit met een Data Driven Online Marketing Strategie?
Maak een afspraak